Projekt Hopeful and resilience perspective in climate change education to inspire (promote) action competence (HARP) se zabývá zkoumáním a zlepšováním praxe klimatického vzdělávání ve vybraných zemích Evropy (ČR, Rakousko, Nizozemí). Je založený na participaci výzkumného týmu s širokou škálou aktérů - od pedagogických pracovníků, aktivních studujících a neformálních vzdělavatelů až po orgány státní správy a podnikatelskou sféru. Cílem projektu je prosazovat komplexnější, inkluzivnější a akčně orientované přístupy k řešení klimatické krize.
Co chceme zjistit:
- Jak vypadá dobrá praxe klimatického vzdělávání?
- Jak se učí o klimatu na vysokých školách?
- Co pomáhá a co brání středoškolským vyučujícím podporovat aktivní zapojení studujících do možných řešení klimatické krize?
- Jaké jsou dopady programů klimatického vzdělávání na přesvědčení, postoje a akční kompetence studujících?
- Jak posilovat emoční odolnost studujících a jejich schopnost pracovat s těžkými environmentálními tématy?
Co plánujeme za výstupy:
- 3 letní školy pro PhD studující a 1 letní školu pro vyučující ze základních, středních a vysokých škol a pro neformální vzdělavatele z neziskovek
- 1 národní konferenci pro širokou škálou aktérů - od pedagogických pracovníků, aktivních studujících a neformálních vzdělavatelů až po orgány státní správy a podnikatelskou sféru
- 1 mezinárodní konferenci zaměřenou na vytvoření související evropské sítě spolupracujících institucí
Na projektu Hopeful and resilience perspective in climate change education to inspire (promote) action competence (HARP) spolupracují:
- Universität Wien
- Utrecht University